Centrum Paraple - nové logo

.








Vlevo vidíme staré logo Centrum Paraple, kdežto vpravo logo nové. Proč je nové logo o tolik lepší?

Z grafologického hlediska je font nového loga psán širokou písmovou stopou (známka extraverze, družnosti, aktivity, otevřenosti, neformálnosti, optimismu, orientace na budoucnost).

Konce slov dle grafologie souvisí s chováním k sociálnímu okolí a dokončováním činností. Zakončení slova Paraple v podobě dlouhého, protaženého "podání ruky" vypovídá touze po sociálním kontaktu, vlídnosti, ochotě ke komunikaci a kompromisu, ale také energičnosti, švihu - ráznějšího, ale "fair" přístupu k případným klientům. (Důležitější je něco udělat a s něčím "pohnout", než se jen líbezně usmívat. Proto nám odpusťte, pokud se zrovna líbezně neusmíváme).

Oba znaky společně s uvolněným pohybem navíc vytvářejí dojem neformálního, mladistvého, přátelského (možná až hodně živého!) prostředí, kde nechybí elán a kde otevřenost a ochota domluvit se převažuje nad strohým byrokratickým papírováním. Smajlík je zcela v souladu s těmito charakteristikami použitého písma. Navíc vnáší jakýsi podtext "nebrat se příliš vážně". Drobný, kolmý nápis Centrum až příliš živé a emocionální "Paraple" naopak stabilizuje, ukazuje, že toto "živé" prostředí stojí na zdravých institucionálních pilířích, o něž je možno se s důvěrou opřít.

Úvodní tah velkého počátečního P budí dojem vtipné kreativity a invence ("rozsvícená žárovka") na úrovni jednak počáteční vize celého projektu, jednak na úrovni "hlavy", vedení celé organizace. Nedotažený tah hlavičky od P je opět známkou sangvinické otevřenosti. Snad se nabízí jen otázka, zda hlavička od P netvoří takřka nedotaženou elipsu, což by vytvářelo dojem, že se vedení instituce ztrácí ve vlastních kruzích, v nichž nechce být rušeno (věž ze slonoviny, která neví, co se děje "dole").

Ať už přátelský a otevřený dojem, které logo vytváří, vystihuje skutečnou atmosféru uvnitř instituce či nikoliv, nezbývá konstatovat, že autor loga provedl geniální práci, ať už je dílem šťastného okamžiku, či promyšleného návrhu. To první se zdá pravděpodobnější.

Zelená barva evokuje dojem živosti, rozvoje, naděje, klidu, relaxace, spojení s něčím přírodním, fyzickým a tělesným. V Luscherově barevném testu volí zelenou barvu lidé tvrdohlaví, nepřizpůsobiví, umínění a stateční. Nechť tyto kvality ve správné míře nechybí ani pracovníkům Centra Paraple. Držíme palce.


2 komentáře:

Tana řekl(a)...

Ahoj Vojto, chtěla bych se zeptat, kolik by si zaplatil např. za toto nové logo a proč?

Táňa

Vojtěch Franče řekl(a)...

Ahoj Táňo, nevím, kolik bych měl za něj platit a komu, a tím pádem ani nevím proč. Moc nerozumím otázce. Nemám přehled kolik stojí vypracování loga - to by měla být dohoda mezi někým, kdo dává zakázku a kdo zakázku příjmá, za těch podmínek, které jsou pro oba přijatelné a zvenčí to těžko může posoudit.