Tajemství železa - druhá vlna

Prožitková mužská skupina
8. 10. - 5. 11. 2016



Prožitková mužská skupina. Sebeobjevující a sebeodhalující dobrodružství za tím, kdo opravdu jsem. Cesta ke své přirozenosti a síle.

Kdy: 
  1. setkání SOBOTA  8. 10. 2016
  2. setkání SOBOTA + NEDĚLE 22. - 23. 10. (dvoudenní program)
  3. setkání SOBOTA 5. 11.
Kde: Praha (konkrétní místo bude upřesněno)
S kým: Kruh 5-9ti mužů
Lektor: Vojtěch Franče
Cena: 8.000,- kč

Refefence a feedback účastníků první vlny naleznete zde. Možná vám pomůže si ujasnit, zda je kurz určen pro vás.

Metaforické vyjádření obsahu kurzu naleznete v článku: Jako kdy se zažehne plamen!



Úvod

Myšlenka se zrodila během konstelace v Ostravě, kdy jsme stavěli klasickou čtveřici mužských archetypů: Krále, Mága, Válečníka a Milovníka. Ovšem přidali jsme k nim ještě jeden - pátý prvek: sílu železa, sílu meče. Vnesl do konstelace ještě novou kvalitu, která začala ovlivňovat celé pole a žádala si propojení se všemi "klasickými" archetypy. Hovořila s námi tímto stylem:

"Nechod ke mě tak blízko. Já jsem meč.

Máš dvě volby, jak držet meč, když je už meč jednou ve hře: Buď za jeho ostří - nebo jeho rukojeť. Doporučuji ti to druhé."

Muž: "Co to znamená?"

"Držet meč za hrot znamená cítit se nedostatečný a jako oběť. Říkat si 'na to nemáš' - shazovat sám sebe už dopředu. Znamená to dopouštět, aby ti nepřítel ubližoval, aniž by ses chránil.

A tím já pohrdám. Pokud tohle strpíš, tak tebou pohrdám. Pak si tě nemůže žádnej chlap vážit.

Pokud meč vezmes za rukojeť, znamená to cítit klid při vyslovení toho, když řeknes 'Já jsem muž.'

Se vším, co k tomu patří."

V závěrečné fázi konstelace se rozpoutala ostrá diskuze mezi jednotlivými archetypy. Každý se předháněl, aby intelektuálně a sofistikovaně vysvětlil svou úlohu a důležitost ve světě muže. Pokoušeli se interpretovat sami sebe. Síla železa během toho dlouho mlčela, ale pak už nevydržela nereagovat:

"Já jako železo už jsem dost nerudný. Tady to kecání, to by zabilo vola. To je jako banda Jungů, který se tady předháněj jako v mariáši. Já ti řeknu svojí pravdu:

Otoč se.
Támhle jsou ženský - a támhle je svět.
Jdi - a dělej chyby. Piš svůj příběh."




Po tomto zážitku jsem se rozhodl otevřít kurz pro muže, který by je s tímto elementem, jemuž se možná na pozadí klasických archetypů nedostává pozornosti, blíže seznámil. Mělo jít původně jen o jednodenní setkání

Poprosil jsem o pomoc archetypální tvůrčí sílu Slunce a Země, aby mi poskytly inspiraci pro přípravu co nejkvalitnějšího a nejúčinnějšího obsahu pro takový seminář, který by současně byl co nejnovější, aby byl co nejvíce v souladu se změnami, které nyní probíhají na kolektivní úrovni lidstva. Aby nebyl zatížen starými koncepty a představami. Chtěl jsem, aby obsah tohoto semináře byl velkým darem, který vychází z mého srdce.

Dostalo se mi v tomto smyslu vedení a podpory "oněch starých", který cestou muže prošli až na její vrchol a kteří na nás nyní hledí bez ohledu na uplynulá staletí hledí ze své "Valhaly".

Obsah se mi začal přetvářet před očima. Nepředkládám vám nyní jen jakési "staré železo", neotesanou maskulinitu starého světa. Sílu železa je třeba propojit se silou srdce. Bojovník a milovník v nás se musí setkat. A spolu s nimi velká úcta k ženskému principu, onomu květu, k němuž se muž, okouzlen, sklání. A od něhož do mužského světa vtéká (nejen) inspirace a bláznivá odvaha čelit nejzazšímu, chránit nejslabší a nejjemnější, ale i zdolávat velehory a paláce pýchy ve vlastním srdci, tak aby mohl (nejen) na konci svého příběhu stanout naplněný bláznivým štěstím lásky prolínající se s odvahou, která se nikdy nezaprodala, která se nikdy nenechala zlomit, která s drzým smíchem hleděla smrti vstříc, protože s tímto květem nevinnosti (v sobě, i po svém boku) mohla.

Nakonec obsah vykrystalizoval do formy skládající se ze tří navazujících setkání.


Obsah

1. setkání: Svoboda, nezávislost a její vyjádření. (8.10.)
Mužská a ženská esence, kontrast a spojení mezi nimi. Já a ženský svět. Spojení se slunečním zdrojem. Vidím jasně a rozhlížím se kolem sebe, ve svém terénu.

2. setkání: Sestup do jádra Země, vyzvednutí pokladu. (22. - 23. 10.)
Získávání vlastního těžiště, síly, uzemnění. Konfrontace s temnotou. Stínové podoby ženskosti. Vyvázání se ze starých vazeb. Víra, zacílení.

3. setkání: Co všechno unesu? (5.11.)
Energie, cíle a plány se dávají do pohybu.

Geometrické vyjádření obsahu kurzu na symbolice lidského těla:

V prvním setkání se pohybujeme v horizontální rovině našeho hrudníku. Na druhém setkání sestupujeme dolů, do spodní části trupu a do nohou, do hlubiny, do země, k instinktům a ke kořenům. To je nejzásadnější, nejhlubší proces. A na třetím setkání se pohybujeme v oblasti ramen (směr nahoru). Připravujeme se na naši další cestu životem, jdeme směrem do konkrétního a praktického. V těchto třech setkáních symbolicky obsáhneme "celého muže", jak je známe z kresby Leonarda da Vinciho.




Tento obsah je nyní připraven a čeká na muže, kteří jím chtějí projít.

Já jím budu procházet s vámi, jako jeden z vás. Nebudu stát na přídi, kdesi výš nebo kdesi vzadu. Budu s vámi v první linii, s otevřeným a zranitelným srdcem, vydán na pospas stejným kulkám, budu jíst ze stejné misky a žvýkat stejný chleba.


Pro koho je kurz určen?

Pro všechny muže, kteří cítí, že něco takového potřebují a které něco takového láká. Kteří při čtení těchto Kiplingových řádků cítí vzrušení i výzvu, že by jejich loď mohla vyplout na širý oceán. Pro muže jakéhokoli věku a minulosti, jakéhokoli postavení a vzdělání, jakékoli momentální pozice a životní situace. Všichni jste vítáni.


Vojtěch Franče

Přihlášení

Stačí napsat na můj mail aridsun@seznam.cz

Pro registraci a rezervaci místa ve skupině je třeba převodem složit zálohu: 2000,- kč
na účet 670100-2207603326/6210. Se zaplacením zálohy nečekejte, učiňte tak v předstihu co nejdříve, ať máte místo ve skupině jisté. Do kolonky "zpráva pro příjemce" uveďte prosím své jméno. Zaplacení zbylé částky (6.000,-) je pak možné kdykoli stejným způsobem před zahájením skupiny (8.10.)



Související odkazy:


Žádné komentáře: